Bank Pocztowy w latach 90. pełnił rolę banku rozliczeniowego obsługującego głównie samorządy i przedsiębiorstwa. Stopniowo oferował on jednak coraz więcej usług dla klientów detalicznych. W oparciu o sieć sprzedaży Poczty Polskiej oraz oddziały i placówki własne bank zaczął docierać do coraz szerszej grupy klientów. Równocześnie rozpoczęto wprowadzanie nowych produktów. W 1999 r. pełna obsługa kont osobistych GIRO możliwa była we wszystkich urzędach pocztowych, a sam rachunek został uzupełniony o kartę Visa Electron.
W 2000 r. nastąpił podział rachunków GIRO na Giro Nestor i Giro Standard (w 2005 r. zmieniły one nazwę na Pocztowe Konto Nestor i Pocztowe Konto Standard). W 2006 r. podpisana została umowa pomiędzy Bankiem Pocztowym a Pocztą Polską, która określała zasady współpracy w obszarze bankowych usług detalicznych. W ramach jej postanowień do końca 2009 r. na Poczcie Polskiej wyodrębniono ponad 2 tys. Pocztowych Stanowisk Finansowych, które usprawniły obsługę klientów Banku przez pracowników placówek pocztowych.
W 2007 r. Bank Pocztowy uruchomił serwis bankowości elektronicznej: Pocztowy24 oraz PocztowySMS. W 2009 r. dostęp do bankowości elektronicznej uzyskali klienci instytucjonalni.
W 2010 roku Bank Pocztowy jako pierwszy w Polsce zaoferował klientom możliwość bezpłatnego korzystania z kont osobistych – Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor. Dzięki sukcesywnie wprowadzanym zmianom i rozwojowi sieci sprzedaży, w lutym 2010 r. liczba klientów banku przekroczyła 500 tys., a w październiku 2011 r. – 1 mln.
Liczba rachunków ROR dla klientów indywidualnych w II kwartale 2016 roku wyniosła ok. 863 tys. sztuk. Daje to bankowi 11. miejsce w Polsce.
Pełna nazwa: Bank Pocztowy SA
Siedziba: Bydgoszcz, ul.Jagiellońska 17
SWIFT: POCZPLP4XXX
Strona: www.pocztowy.pl
Infolinia: (22) 328-76-43, 328-76-65, 328-74-87, 328-76-49
Kod pocztowy: 85-959
Facebook: facebook.com/Bank.Pocztowy
Twitter: twitter.com/pocztowybank
Brak recenzji. |